środa, 23 marca 2016

Death Parade

Death Parade opowiada o barze nazwanym "Quindecim",do którego trafiają ludzie po śmierci.Są zmuszeni zagrać w jedną z sześciu możliwych gier,która wybierana jest podczas losowania.Osoby są nadzorowane przez barmana Decima i jego czarnowłosą asystentkę.

Postacie

Decim 
Arbiter oraz barman w Quindecim,które pochodzi od jego imienia.Jego praca polega na rozstrzyganiu kto z jego "gości" przejdzie reinkarnację,a kogo czeka wieczna nicość.Jak na arbitra przystało,Decim nie odczuwa emocji i nie potrafi szczerze się uśmiechać.Mimo to w porównaniu do innych znajomych z pracy,Decim bardzo interesuję się ludźmi i ma szacunek do ich życia.Potrafi tworzyć pajęcze nicie,którymi to wiesza różne rzeczy i uspokaja niegrzecznych klientów.Kolekcjonuje manekiny.

Czarnowłosa kobieta 
Ludzka asystentka Decima.Gdy znalazła się w Quindecim,wiedziała że już nie żyje.W związku z tym Decim nie mógł jej osądzić i zaproponował jej współpracę oraz wymazanie pamięci.Pomagała barmanowi zrozumieć ludzkie emocje.Sprzeciwiała się sztuczkom stosowanym podczas gier klientów-uważała,że nie ujawniają one ludzkich wad,a same stwarzają ciemność w sercach.Bardzo dobrze rozumiała się z Decimem (czy tylko ja chciałem,by pomiędzy nimi zaiskrzyło ;-;?).Jej prawdziwe imię to Chiyuki.

Nona
Jedna z barmanek,która znajduję się na najwyższym,dziewięćdziesiątym piętrze chodź po jej małej posturze tego nie widać ;-;. Jest bardzo wyluzowaną,spokojną osobą lubiącą grać w bilarda.Mimo swojego młodego wieku jest bardzo doświadczonym i kompletnym arbitrem,albowiem pełni już to pracę 82 lata.Potrafiła zrozumieć uczucia Decima do ludzi i to ona została wybrana do pokazania Chiyuki nowego stanowiska pracy.


Ginti 
Już po jego uśmiechu widać,że psychol.Pracuję jako barman i znajduję się na dwudziestym piętrze.Łatwo się irytuje i jest niemiły w stosunku do klientów,a czasem nawet skłonny do przemocy.Takie rude przeciwieństwo Decima. Nie interesuję się ludźmi i chcę by jak najszybciej skończyli daną grę,nie obchodzi go gdzie trafią i jacy byli zza życia.Potrafi tworzyć i manipulować wodnymi kulami.Ma kotkę Meimine i kolekcjonuje lalki Kokeski.

Oculus 
Taki jeden stary dziad,którego nie za bardzo lubię. Można powiedzieć,że jest przełożonym arbitrów i posiada wyższą pozycję niż Nona.W pierwszej chwili wydaję się być dużym dzieckiem,który spędza czas wolny grając w bilarda z Nonom (czyżby on się do niej przystawiał?) Uważa,że arbitrzy nie powinni okazywać uczuć i wiązać się w żaden sposób z ludźmi.Jego broda jest podobna do kwiata.Oculus jest również drugi w bożej kolejce. 

Clavis
Jest operatorem windy w Qundecim oraz prywatnym kamerdynerem Nony.Jego zadaniem jest transport gości między piętrami.Nie jest arbitrem,ale też daleko mu do człowieczeńśtwa.Clavis jest tajemniczą i małomówną postacią,lecz zawszę towarzyszy mu na twarzy szczery uśmiech.Lubi dokuczać innym i pić dobry alkohol.Jest też bardzo lojalny w stosunku do Nony i nie ma zamiaru zdradzać jej osoby.

Opening 

Jest wręcz zajebisty...



Moja ocena 

Na pierwszy rzut oka,anime wydaję się być bardzo oryginalne i interesujące.Zostało wydane przez jedno z lepszych studiów i naprawdę żałuję,że jest tylko jeden sezon.Kreska bardzo mi się podobała,a muzyka była wręcz świetna.Przyznam się do jednego,płakałem przy ostatnim odcinku,co mi się jeszcze nigdy w życiu fana anime nie zdarzyło... Jedyne czego oczekiwałem już od drugiego odcinka,było to że Decim i Chiyuki staną się parą,no ale w końcu nie mogło być to możliwe. 
Anime daję maksymalną ilość punktów czyli 10. 

PS

Zobaczcie jakiego ślicznego fanarta znalazłem,normalnie mam ochotę zmienić tło bloga.


2 komentarze:

  1. Mi też bardzo podoba sie ten fantrat :) Jej ale mnie wciągasz w te inne seriale anime bardzo mi się podobają będę oglądała <3 a najbardziej zaciekawił mnie Notatnik śmierci i ten nowy post <3 Czekam na więcej :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :)
      Obydwie serie gorąco polecam.Notatnik Śmierci ma 37 odcinków,a Death Parade niestety tylko 12.

      Usuń